close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

זמן איכות: רעיונות לבישולים שמכינים בקלות בבית עם כל המשפחה

מערכת שורשיח כסליו, תשפג12/12/2022

רוצים יותר זמן של בילוי משותף עם הילדים? נמאס מעוד אטרקציה ועוד אטרקציה? בישולים משותפים הם דרך מעולה (וטעימה במיוחד) להתחבר

תגיות:
צילום: pexels

רוצים יותר זמן של בילוי משותף עם הילדים? נמאס מעוד אטרקציה ועוד אטרקציה? בישולים משותפים הם דרך מעולה (וטעימה במיוחד) להתחבר, להתנסות ולטעות, לצחוק וליצור יחד אומנות שכיף להגיש לשולחן וכיף עוד יותר לאכול. לא משנה אם הילדים שלכם בגילאי שלוש או 13, כל אחד מבני המשפחה יוכל למצוא מתכון שהוא רוצה לנסות, וכך תוכלו להרכיב ארוחה שלמה שכוללת מנה ראשונה, עיקרית וקינוח.

למנה הראשונה: מיני לחמניות
כמובן שזו יכולה להיות תוספת, אבל אל תתבלבלו מהמיני- כמה מהלחמניות האלה לצד ירקות מגוונים וטריים בצד, ויש לכם ארוחה שלמה לכל הדעות!

צילום: pexels
מצאו מתכון פשוט לבצק, והוסיפו לו את כל הגבינות שנותרו במקרר- רכות וקשות, הן לומדות להסתדר טוב מאוד בתנור וטוב אף יותר בבטן.

תנו לילדים להוסיף את התוספות שהם הכי אוהבים לאכול (או את מה שנשאר בארון): תירס, גמבה, טונה או זיתים. אפשר לעשות בצק אחד גדול מעורבב עם תוספות ואפשר גם לחלק את הבצק לשניים (למשל, בחצי מהתערובת לשים טונה ובחצי השני תירס). צפו את הכדורונים הקטנים בשומשום ושלחו לאפייה קצרה בתנור בתוך תבניות אלומיניום. פעילות מושלמת לאחר צוהריים פנוי או שבת משפחתית וחורפית.

כדי לשמור על הלחמניות טריות ככל האפשר, רצוי לאחסן אותן בקופסת פלסטיק עם כמה מגבות נייר (המלצה רותחת מעכשיו: להכפיל ולשלש את הכמות, כי הרעיון הזה הולך להפוך לנשנוש המרכזי כשכולם בבית, ולפינוק המושלם כשיוצאים ממנו.

למנה העיקרית: פסטה יאמי
לפסטה הזו קוראים פסטה יאמי כי כל פעם מכינים אותה אחרת, ובסוף היא יוצאת טעים. מה שחשוב לזכור פה הוא שילדים מגלים עניין במה שהם יוצרים. ואם הם יכינו במו ידיהם רוטב לפסטה, שחוץ מעגבניות יש בה גם קצת קישואים ופטריות, הם עוד עשויים לחבב את העניין. הרעיון הוא פשוט מאוד: לבחור איתם את הצורה של הפסטה (זה חשוב), ובזמן שהיא מתבשלת, להכין את הרוטב.

תנו לכל ילד להוסיף ירק משלו לקערה גדולה במרכז השולחן- ועדיף ירקות שלא דורשים חיתוך בסכין כדי להתפרק. בידיים קטנות וחזקות- כל ילד יכול לפרק את הפטריות, את הכרובית, או לקרוע קצת את עלי הבזיליקום, ויחד עם רסק עגבניות ומים, קצת שמן זית, שום מלח ושמנת מתוקה- הכול נטחן במעבד המזון! ניתן לטחון את כל הירקות אל מול עיני הילדים- הם יראו איך הקסם קורה ואף יבקשו מנה נוספת ליד השולחן.

לקינוח- עוגיות קרוצות עם קריצה
מי לא אוהב להכין עוגיות בצורות? פעילות יצירתית שכולם יכולים לקחת בה חלק ולבטא בה את הצד היצירתי שלהם (ומי ידע שצד יצירתי יכול להיות כל כך טעים?). את הקורצנים קונים בשקלים בודדים בכל סטוק או באינטרנט, וכל מה שנותר הוא להכניס את כולם לקופסת פח עגולה כמו של סבתא ולחכות לרגע המתאים. מה שמהנה במיוחד ברעיון הזה הוא שאחרי שהעוגיות יוצאות מהתנור, הכיף רק מתחיל: אפשר לקשט עם רויאל אייסינג בצבעים שונים (שקונים מוכן) וליצור חד קרן בשלל צבעי הקשת. לחילופין, אפשר לטבול בציפוי שוקולד חמים וסוכריות ורודות, כחולות או כתומות- או בכלל קוקוס, למשפחות שלא אוהבות צבעי מאכל. ואפשרות נוספת, לחבר כל זוג עוגיות באותה הצורה עם ממרח מתוק וטעים לכדי כריך שכולם ישמחו לקבל. לא משנה במה תבחרו, את הקולקציה הזו הילדים ישמחו לייצב במקרר ולהגיש בחום כשכל המשפחה בסלון.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה